חסר רכיב

מנהיים אלן

מנהיים אלן
-
-
מנהיים אלן
2013 - 1913
אלן נולדה ב-1913. גדלה בברסלאו, גרמניה (לימים וורוצלב פולין), בת לאוסקר ואגנס ABER. למשפחה היתה חנות רהיטים עתיקים, אשר סבלה קשות מהאינפלציה שהשתוללה בגרמניה של בין המלחמות. המשפחה לא הייתה ערה לחומרת המצב והעומד להתרגש עליהם. אחותה, רות, שהייתה פעילה ציונית הזהירה מפני הבאות. אלן לא האמינה. רק לאחר שסיפרה לעמיתה בעבודתה שהיא יהודיה, ופוטרה כבר לאחר יומיים, הבינה שאכן המצב לא טוב.
אלן, אחותה רות והאלמנה אגנס, הצליחו בעזרת קרוב משפחה שנחלץ לעזרתן, לעלות לארץ ישראל במסע דרך פראג. הם הגיעו לנמל יפו ב-1936.
אלן נישאה לקורט מנהיים בירושלים, שם גרה אחותה רות עם בעלה, שהיה חבר טוב של קורט עוד מימי הלימודים בגרמניה. כך הגיעה הבחורה העירונית לחיות בכפר, בחקלאות על הגבעה בארסוף ב-1937.
אלן ניגנה בכינור מגיל שמונה עד שמונים ושמונה. היא התמידה בכך גם בתנאים הקשים. אלן היתה צועדת ברגל לרעננה לנגן. היא לימדה נגינה רבים מילדי רשפון (חוץ מאשר את בנה, דניאל, שממש לא התאים...) והשתתפה במהלך חייה בשילובים שונים של תזמורות ומוזיקה קאמרית בסביבה.
מכיוון ששיווק הירקות היה ישירות לת"א, היו תקופות שאלן היתה מובילה ארגזים ו"חבילות" סלרי בסוסיתא מהדגמים הראשונים – 1962 ...
אלן וקורט גידלו את בנם דניאל שנולד ב-1952. דאגו שישתלב בחיי ילדי רשפון בביה"ס ומחוצה לו. הם חינכו אותו לעבודה ותמכו בעבודת בנם גם במשקים אחרים.
קורט ואלן מנהיים עברו לנתניה ב-1974. המשיכו לתמוך ולטפח את המשק בארסוף.
אלן מנהיים נפטרה בגיל 100 , בשנת 2013 .
כתב – דני מנהיים, ארסוף - רשפון
חסר רכיב