חסר רכיב

רובינשטיין אמיר

רובינשטיין אמיר
-
-
רובינשטיין אמיר
2018 - 1968
אמיר שלנו, יפה הבלורית והתואר, נולד ברשפון ב-24.9.1968, ביומו השני של ראש השנה, ב' בתשרי תשכ״ט, שהפך מאז ועד פטירתו ליום חג במשפחה.
אמיר היה בן הדור השלישי ברשפון ונשא תואר זה בגאווה, נכדם של נפתלי ושושנה ז״ל, מבוני המושב ומייסדיו, בנם של אתי, ילידת ירושלים, וראובן ז״ל, הבן הראשון של רשפון, אח לאיל ואופירה.
אמיר היה ילד חברותי וחייכן, נבון ושנון, ושבה רבים בחינו ובמאור פניו כבר מגיל צעיר.
ילדותו עברה עליו בגן רשפון ובבית הספר המשותף.
לאחר מכן למד בבית הספר התיכון החדש בתל אביב, במגמה ריאלית.
אמיר הצטיין בלימודיו ובלט בתחום החברתי. היה מנהיג טבעי, בעל יכולות וכישורים רבים, סקרנות טבעית, ידע נרחב, יכולת ניתוח והבנה גבוהות, יצירתיות, סבלנות וחוש הומור, אוהב אדם, ערכי, רגיש לזולתו, שופע נכונות להושיט עזרה לכל אדם, בכל עת, נאמן, אהוב ומוערך, והכל בצניעות וענווה.
בצבא התנדב אמיר לקורס חובלים אותו השלים בהצלחה והמשיך לקריירה צבאית משמעותית ונמנה על המעולים שבמפקדים. אמיר השלים 25 שנות שירות בחיל הים, שכה הלם אותו, חיל קטן ואינטימי וחכם, בחזית הטכנולוגיה. הרצינות, אחריות, מסירות, לימוד יסודי ומעמיק, היוו סימן היכר של אמיר בכל תפקידיו.
במהלך שירותו הצבאי השלים אמיר שני תארים בהצטיינות בכלכלה באוניברסיטת תל-אביב ורכש ידע והשכלה באינספור תחומי עניין: שורשים, היסטוריה, שירה, בישול ועוד.
במהלך לימודיו פגש אמיר את טלי והשניים נישאו והקימו בית חם ברשפון, הורים גאים לדין, מאי ועלמה. המשפחה היוותה עבורו ערך עליון ומרגע שפרש מצה"ל, התפנה להקדיש רבות מזמנו ומרצו לטיפוח הבית והמשפחה ובילוי זמן איכות עם הילדים.
אמיר התנדב במגוון תחומים ותרם ממיטב הידע והכישורים שלו, בהקמת עץ משפחתי בהיקף חסר תקדים, בהקמת החמ"ל במושב הקרוי כעת על שמו, בבית הכנסת אשר סבו נמנה על מקימיו ואביו היה הדמות הבולטת בו משך שנים רבות, בארגון טקסים וארועים והנחייתם, ופעל רבות לרווחת ותיקי המושב ולשימור המורשת וההיסטוריה של היישוב.
אך אולי הבולט מכל הוא אלפי האנשים הטובים בהם הקיף אמיר את עצמו. המכנה המשותף שמצא אמיר עם כולם, למרות השוני, הוא היסוד והמצע של הפסיפס העצום הזה שהותיר אמיר אחריו.
חייו המשמעותיים ומלאי המעש של אמיר, מלח הארץ, נקטעו בעודם באיבם. בדמי ימיו הלך אמיר מאיתנו, לאחר מאבק בגבורה במחלה ארורה, ב-15.5.2018, א׳ סיון תשע״ח, והוא בן 49 בלבד.
אוהבים ומתגעגעים
המשפחה
חסר רכיב