חסר רכיב

לבנברג זאב וולף ושרה צרלינה

לבנברג זאב וולף ושרה צרלינה
-
-

זאב (וולף) 1869-1957                    

שרה (צרלינה) 1873-1960                                              

לבנברג

 

הוריה של מרים היין לבית לבנברג, הגיעו ארצה מברסלאו שבגרמניה ב1933 (היום ורוצלב שבפולין) משפחה עמידה, ציונית ומסורתית שעזבה מאחוריה חיים ופרנסה מכובדת וזאת כשהחלה האווירה בגרמניה להשתנות וצלבי הקרס הראשונים הופיעו.

כבר בסוף שנות ה 20 שלחו ההורים בעלי החזון הציוני את בנם הבכור לפלשתינה.

משפחת לבנברג, העמידה מאוד בגרמניה, תרמה תרומות לקרן הקיימת ולגאולת קרקעות בארץ למען הכשרתם להתיישבות היהודית. כשהמשפחה עלתה ארצה התיישבו ברעננה בצריף צנוע, שם כבר חיכתה להם בתם מרים (מרגוט) שהגיעה כמה חודשים קודם לכן.

חלומו וחזונו של סבי, זאב לבנברג, שבגרמניה היה בעל מפעל ליצור סיגרים היה, להקים בארץ מפעל ליצור סיגרים שיקרא "אחדות". העדות לכך שהכין מבעוד מועד דוגמא של אריזת הסיגרים עליה איורים של סמלי שלום ודו קיום בין היהודים לערבים בארץ ישראל, וכיתוב בערבית עברית ואנגלית (הבריטים שלטו בארץ). חלום שלא עלה בידו להגשים בארץ הנבנית.

מס' שנים לאחר שיעקב ומרים היין עברו מהרצליה לרשפון, הצטרפו הוריה של מרים להתגורר יחד אתם ואיתנו-ילדיהם, בבית שהורחב מעט וחיו בו עד יום פטירתם. הוריה של מרים שהגיעו ארצה בגיל מבוגר יחסית לא למדו את השפה העברית והיו בקשרים במושב רק עם המשפחות דוברות הגרמנית.

הם קבורים בבית העלמין ברשפון.

 

 

 

כתבה: הנכדה נעמי וייסמן היין

חסר רכיב