מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

וולף רודי

אורי (רודי) וולף (כיום משק סטליק)
ר"ח הכפר

נולד בגרמניה ב- 1912 כבן אמצעי בין שתי בנות: הילדה ואדית.
רודי למד משפטים בגרמניה בשנים של עליית הנאצים לשלטון ובגלל שהיה חבר בתנועה שמאלנית נאלץ להסתלק מגרמניה מוקדם ולא סיים את לימודיו.
רודי עלה ארצה בשנת 1935 והתיישב ברשפון ב1937. הוא עבד בחקלאות עד פרוץ מלחמת העולם. בערך ב- 1940 הוא התגייס לצבא הבריטי, במשקו נכנסה משפחת קליפשטיין,הוא שרת כנהג תובלה במזרח התיכון. אחרי השחרור, ניצל את המענק שקיבל מהצבא הבריטי והצטרף לקואפרטיב תחבורה אך לא לזמן רב. לאחר מכן עבד בגננות במספר מקומות כדוגמאת כפר הנוער השוודי בירושלים. כשהתחילו השילומים מגרמניה הכירו הגרמנים בלימודיו, שנאלץ להפסיקם, העניקו לו תואר עורך דין, קידמו אותו בדרגה, ופסקו לו פנסיה בהתאם. שילומים אלו איפשרו לו לחיות בכבוד את שנותיו האחרונות, בהן התערערה בריאותו.
רודי היה ייקה טיפוסי, אהב סדר וניקיון, וציפה שגם האחרים יתנהגו בהתאם. תחביב מרכזי בחייו היה אספנות בולים, והוא קיים קשרי החלפה עם אנשים בפינות שונות של העולם.
לרודי היו חברים טובים, ביניהם, חיים שלום ופטר להן. בבית משפחת להן ברשפון, ביתם של אמה ופאול מצא רודי בית חם ושמר על קשר לאורך כל השנים. להם גם השאיר מתחחת אותה הביא עמו מגרמניה כשעלה ארצה.
הוא היה מגיע מירושלים עם מכונית הפיאט 600 הקטנה שלו לביקורים בבית המשפחה.
רודי נפטר ב- 1979 והשאיר אחריו 2 אחיינים, ילדיה של אחותו הילדה, ששמרו אתו על קשר הדוק כל
השנים.
דצמבר 1938, רודי ואחיינו מנחם מרקוביץ, בנה של הילדה.
חסר רכיב