מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

לוי אברהם וחיה

משק לוי אברהם וחיה (כיום משק להן גדעון)
הפרחים 17

משפחת לוי הגיעה לרשפון בקיץ 1956. המשק נעזב ע"י משפחת בטושנסקי הוא היה מוזנח מאוד,נראה שאיש לא גר שם זמן רב.עשב בר בגובה שני מטר והבית עצמו היה כפי שנבנה ללא שום שיפוץ או שינוי.לקח לנו כמה חודשים להביא את הבית למצב מגורים.
היינו במשפחה חמישה:אבא אברהם,אמא חיה,אני נורית שלמדתי בכפר הירוק ושני אחיי הצעירים: דוביק ,ושמוליק. אני הייתי בשלב בחינות הבגרות וזכור לי שלמדתי בצל העצים שהיו מאוד מיוחדים וחדשנים בארץ אז.סופר לי שלפנינו אחד הדיירים היה אגרונום ,משה הורביץ והוא נטע: אנונה,אבוקדו, מנגו שאז לא ידעו עליהם כמעט בארץ. כמו כן היו בחצר עצי הדר בחצר איכותיים וטעימים. היתה זו תקופת פעולות התגמול של הצנחנים,מאיר הר-ציון שהיה מדיירי הבית לפנינו היה אחד הפצועים,בגלל פציעתו הוא לא יכול היה לאכול וביקש רק מפרות העצים שלנו.זכור לי שמשהו בא וקיבל עבורו ארגזים עם קלמנטינות ופירות מהמשק.
אבי, שהיה עובד עיריית ת"א היה נוסע יום יום לעבודתו באוטובוס,זו היתה הרפתקה בפני עצמה,ובחזרו היה הולך לעבד את הפרדס שנמצא ליד פסי הרכבת.מובן שאחרי זמן לא רב כוחותיו לא עמדו לו ונאלצנו למכור את המשק ולעזוב.
בספטמבר 1956 התגייסתי לצ"הל, בעת השרות קיבלתי חופשה "חקלאית" על מנת לעזור בעבודות המשק. אך גם זה לא הואיל ועזבנו בשנת 1958.


חסר רכיב