מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

ליבוביץ טובה וזאב

ליבוביץ זאב וטובה
רח` השקד 17 רשפון.

(כיום משק בן דרור)
טובה לבית גליק ילידת 1929 יוגוסלביה, נולדה בכפר קטן ליד סובוטיצה.
ניצולת שואה ,בשנת 1944 ממש לקראת סוף המלחמה גורשה משפחתה לגטו bacs almas ושוכנה בתחנת קמח ענקית,טובה בת 15 עבדה יחד עם אמה בפנוי הזבל בעיר. משם הם נשלחו לאושוויץ.
זאב יליד סובוטיצה 1924,בן למשפחה דתית,למד בילדותו בחדר ולאחר בר-המצוה עזב את הישיבה והלך לשומר הצעיר. הוריו היו בעלי משק חלב גדול מאד. בעת המלחמה היה שייך למחתרת שלחמה בפשיסטים בפעולות שונות, זאב נכלא בכלא למשך חצי שנה,משם ברח לבודפסט ושהה שם אי לגלית.חזר לסובוטיצה וגויס לעבודת כפייה, משם ברח והצטרף עם חברים לפרטיזנים. הוא חתם קבע והיה למפקד אהוד במחנה שבויים גרמנים הודות לידיעתו את השפה הגרמנית. זאב עלה ארצה ב26.12.1948 באניה קפלוס שמה העברי "דרומית", בהגיעם לנמל חיפה היתה אזעקה בחיפה והאניה חזרה ללב ים והעולים נבהלו מאד. מיד עם הגיעם ארצה זאב גויס לצ"הל.טובה הגיעה לבאר יעקב,לאחר מספר ימים עברה לירושלים ועבדה בבית מרקחת במאה שערים. בשנת 1949 הזוג הצעיר התחתן והגיע לרשפון עם ק`ב היוגוסלבים. תחילה הם גרו בבית האימון של ברגהאוזן יחד עם יוסף קראוס ואשתו מרים, כאשר התפנה בית האימון של משפחת להן זאב וטובה עברו לגור לבד ללא שותפים,ממש לוקסוס, טובה כבר היתה בהריון,היא עשתה ביביסיטר אצל ברגהאוזן תמורת מקלחת טובה.
כל התקופה שניהם עבדו בכל עבודה מזדמנת: בחקלאות ,בנקיון,בכביסה ושמירה על ילדים. ב1950 נכנסו לצריף בין הראשונים וזהבה בתם הבכורה נולדה,הילדה הראשונה שנולדה בצריפי הקבע, אך חשמל לא היה בצריף כמעט שנתיים.
הזוג הקים משק רפת,לול וגן ירק וזאב עבד במחסן התערובת לתוספת הכנסה. בערבים היה חבר מזכירות יחד עם חיים ברנר וצומר במשך שתי קדנציות. בשנת 1952 נולד בנם הילל.
ב1955 החליטו לעבר לגור בכפר-שמריהו רח` הנרקיסים עם שני ילדים פרה ושני עגלים.
זאב עבר לעבוד בתעשייה הצבאית, טובה עבדה בגן הילדים בכפר-שמריהו,ולאחר מכן הקימה גן פרטי,ורבים מילדי רשפון התחנכו על ברכיה.
כיום הם גרים ברעננה לשם עברו בשנת 1995.
להם שלשה ילדים: זהבה ילידת רשפון ולה שלשה ילדים ושלשה נכדים
הלל יליד רשפון ולו שלשה ילרים
איילה ילידת כפר שמריהו אם לשלשה ילדים .
חסר רכיב