מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

ניצן חדוה ומתי

משק ניצן חדוה ומתי
משק מס` 66, רח` השקד 7

.
חדוה ניצן מספרת על משפחתה: אני בת למשפחת גבאי, ממייסדי בית הלל, מושב שנעזב עם פרוץ מלחמת העצמאות. משם עברתי עם משפחתי לכפר מלל וכשלוש שנים לאחר מכן, רכשו הורי משק ברשפון. כאן, הכרתי את שכני מתי ניצן, בן למייסדי המושב, שמשפחתו הגיעה מהרצליה לרשפון, כשהיה בן ארבע.
מתי ואני נישאנו ורכשנו משק בהרחבה הראשונה של המושב, שיועדה לקבוצת מתיישבים מעולי יוגוסלביה.המשק היה שייך למשפחת גבור – צבי, גיזלה ובתם חוה. צבי גבור עבר אז עם משפחתו למשק של עובד ציבור במושב.
מתי, שהשתחרר משירות בצנחנים, ואני, שסיימתי את לימודיי כאחות, התחלנו לפתח את משקנו, כשאני עובדת גם בבית חולים בילינסון, בפתח תקווה. המשק התבסס על גידולי ירקות ולאחר מכן על מטעים. רכשנו אדמה מחוץ למושב ומתי נטע פרדס נוסף. בתחילה גרנו בצריף שוודי ועם הזמן בנינו את ביתנו הראשון. נוסף על הרחבת המשק הרחבנו גם את המשפחה: נולדו לנו ארבע בנות ובן.ילדינו בגרו ופנו לתחומים שונים: ענת יוגב, מתגוררת במושב מעלה גמלא, שברמת הגולן. בעלת תואר דוקטור בחקלאות ועוסקת במחקר ופיתוח של תכשירי הדברה ידידותיים לסביבה. לענת שלושה ילדים: ניצן, חגי וסמדר והיא סבתא למעין.
עדי אבניאון, הינה מרפאה בעיסוק עם התמחות בטיפול בילדים. נישאה ליואב, מורה דרך, מרצה ומנחה סדנאות שטח. הם גרים בשיכון בנים ברשפון והורים לארבעה ילדים: גיא, ניר, אור ושיר.
נעה תובל, בעלת תואר שני במדעי המחשב, מנהלת מערכות מידע, נשואה לערן, שמפתח ומייצא אביזרים אלקטרוניים למכוני חליבה. הם גרים במושב כחל, אשר בגליל והורים לארבעה ילדים: רועי, יערה, מרווה ונופר.
איה ניצן, עוסקת באמנות וחברה בגלריה לצילום. בעלת תואר שני בדרמה תרפיה, מרצה בתחום ומטפלת בקליניקה פרטית. לאיה שלושה ילדים: אביה, זואי ועידו.
גל ניצן, עוסק ביבוא והטמעה של פתרונות תקשורת מחשבים למגזר העסקי, וממשיך את דרכו של אביו בחקלאות. נשוי לאילנית, מנהלת תחום מכירות בחברת הייטק. הם גרים ברשפון ולהם שתי בנות תאומות: מור ושני.
עד עתה התברכנו בששה-עשר נכדים. כיום מתי ממשיך בעבודתו במטעים, ואני, שיצאתי לגמלאות, עוסקת בצילום ובפיסול קרמי".
חסר רכיב