מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

סולומון

משק בלומה ואברהם סולומון
משק מס` 67, רח` הפרחים 6

הגענו לארץ בתאריך 14.7.45 מיד לאחר מלחמת העולם השנייה.
אברהם נולד בהולנד בשנת 1924 ואני בלומה נולדתי בצרפת בשנת 1926. הגענו להתיישב ברשפון זוג צעיר עם ילדה בת שנה וחצי שמה מאירה. התקבלנו למושב יחד עם קבוצה של חיילים משוחררים בשנת 1950 דרך הסוכנות היהודית.
ביום שהגענו כפי שזכור לי, היה יום קייצי לוהט!
לאחר שחרורו של אברהם עשינו "הכרות" עם המושב דרך עבודות בשדה הכרובית והגזר של משפחת נומברג, אשר כפי שידוע הם קרובי משפחה שלנו. באותה תקופה המושב נידב לנו מגורים זמניים בבית
האימון של מש"פ בן-ראובן ולאחר כמה זמן עברנו לגור בבית ברוצקי שעזבו את המושב כיום זה בית מש"פ בוטל.
לאחר כשנתיים הדוד נומברג עזר לנו להתמקם ולבנות בית יציב עם שרשים בקרקע. בית זה נבנה על המגרש היחיד שנשאר "שייך" לקבוצת החיילים המשוחררים אשר כללה את משפחות שיין + 3 בנים, טל, מאירוביץ והולץ. לנו משפ` סלומון נשארה רק "גבעת החילפה" כפי שנקראה אז. גבעה זו נמצאה אז בסוף הכפר ושמשה כעמדה צפונית, אשר ממנה היו בודקים את השטח וצופים לכל עבר לצורך הגנה על המושב, לפי סיפורים גם "פוזלים" לחדר השינה שלנו, שלא ישעמם בשמירה.
לאחר ההתיצבות במושב היינו צריכים לתכנן את המשך דרכינו, דבר לא קל – מים לא היו, צינורות לא היו, חשמל וכביש גם לא היו, עגלה פרדה ואדמה פנויה לא היו, בקיצור קשה להתפרנס כשאין ממה …
לאחר שכנועי חברי המזכירות ובקושי רב קיבלנו שני דונם ממשק קרניבד, גם מים קיבלנו מהצינור הראשי שלו. קרניבד בטובו היה לעיתים קרובות סוגר לנו את המים לפני הזמן המתוכנן, אך עם הרבה מרץ, רצון להצליח וסבלנות שהיא מילת מפתח, הגענו למשק לתפארת והפכנו את גבעת ה"חילפה" לשטח מפלסים יפיפה!!
כשהשנים חלפו נולדו לנו עוד שני ילדים מקסימים, דבורה נולדה פג בשנת 1953, אז היו תנאים קשים חשמל עדיין לא היה. במחווה מיוחד "רוטנברג" הבוס של חברת החשמל העניק לנו קו חשמל זמני למשק בכדי להציל את חייה של דבורה.
יחיאל נולד בשנת 1958, כשנה לפני לידתו אברהם נפל לתוך הספטינג של הג`ורה וניפצע קשה במפסעה, היה חשש לפגיעה בכושר המיני, וכל ותיקי הכפר היו שותפים בשמחתנו עם לידתו.
בהמשך השנים הילדים עזבו את הקן, יחיאל "חיליק" נשאר במושב כבן ממשיך.
עם השנים הכל נעלם העופות, הפרחים, הירקות מה שנשאר הן כוורות הדבורים אשר עדיין מעסיקות את אברהם כל יום מחדש. בכל רדייה באים כל הנכדים לעזור במלאכה הגדולה, מעיין הבן של חיליק, מתן פלדמן הבן של דבורה, אסף עזר הבן של מאירה. בהם הבערנו זיקה לחקלאות דרך הדבורים.
כמו כן אל נשכח את הנכדים הנוספים זאביק ויואב אשר נשואים והולידו לנו נינים. אפרת ואדווה הנכדות היפיפיות.
זה בתמצות משפחת סולומון אשר ממשיכה לגדול ולהתפתח מיום ליום, נתראה בחגיגות השמונים!!!!!
לסיפורים של בלומה סולומון על רשפון לחץ על הקישור
סולומון
סולומון
חסר רכיב