מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

קריסטל רותי וחנוך

משק 77, רח` הדפנה 7
שמואל פפרקורן ואשתו שפרה עלו להתיישבות ברשפון בשנת 1951, בשכונת ה"יוגוסלבים".
בשנת 1972 רכש סרז` ונציה, עולה מצרפת, את משק פפרקורן ובנה בו את ביתו, בו התגורר תקופה קצרה. לאחר זמן ירד לארה"ב והשכיר את ביתו לשגרירות אוסטרליה. בשנת 1976 נאלץ להעמיד את המשק למכירה.
רותי וחנוך קריסטל נולדו בירושלים והתגוררו בתל אביב. כאשר נודע להם על משק שעומד למכירה ברשפון, התלהבו מהרעיון לרכוש אותו. מזה זמן רב חיפשו משק במושב, אליו רצו לעבור מהעיר על מנת לגדל את ילדיהם בסביבה שנראתה להם טובה יותר לחינוך הילדים.
לאחר שעברו את ועדות הקבלה ואת הבדיקות שהיו נהוגות באותו זמן, והיו הראשונים שהתקבלו כחברים במושב למרות שפרנסתם העיקרית לא היתה על החקלאות, רכשו את המשק בשנת 1977 ובאוגוסט 1978 עברו לגור בביתם, בו המשיכו לגדל את ילדיהם.
לאחר קבלתם כחברים, רותי – יוצאת "להקת הנחל", "בצל ירוק" ו"התיאטרון הקאמרי", היתה פעילה בחיי התרבות של המושב. היא הביאה לאימוצן של משפחות עולים חדשים על ידי משפחות חברי המושב
במטרה לעזור לעולים להיקלט ולהתאקלם. רותי היתה פעילה בארגון מסיבות וחגיגות בחגים, בהשתתפותם הפעילה של מרבית התושבים, ואף הקימה חבורת זמר. עד היום היא נוטלת חלק בארגון ארועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
רותי וחנוך נישאו בניגריה המערבית שבאפריקה בשנת 1961, מקום בו חנוך עבד לאחר שחרורו מצה"ל רותי היתה באותה תקופה דיילת אויר בחברת אל על. הם נישאו 3 פעמים במשך 3 ימים רצופים. בחתונה יהודית בביתם כדת משה וישראל עם חופה וקידושין, בחתונה אזרחית בבית המשפט ובחתונה אפריקאית בארמון האלאפין של אויו, מלכם של היורובה המאכלסים את מערב ניגריה. החתונה כמנהג שבט היורובה הביאה לאימוצה של רותי על ידי המלך, מאחר ולפי המנהג האב משיא את בתו. כתוצאה רותי היא נסיכה
אפריקאית לכל ד בר וענין עד היום הזה.
עם שובם ארצה מאפריקה, הצטרף חנוך לעסקי אביו אהרן קריסטל ז"ל, מיסדה של חברת קריסטל עבודות צבע בע"מ, אשר הנה מהוותיקות בארץ. אהרן קריסטל הפך קבלן עצמאי בשנת 1941. משרדי החברה מצויים היום בחצר המשק ברשפון. החברה מנוהלת היום על ידי הדור השלישי, שרון ודפנה קריסטל.
אורן, יליד 1962 ואשתו רונית, גרים בתל אביב ומגדלים את ילדיהם גיל וגאיה.
שרון, ילידת 1964 ובעלה דניאל, גרים בהרחבה במושב, בסמטת האתרוג 3
ומגדלים את ילדיהם רועי, ליאור, ירדן ועופרי.
מיכל, ילידת 1971 ובעלה מדריק, גרים בשכירות ברח` הדפנה 17 במושב,
עד לבניית ביתם בהרחבה במושב ברח` הכפר 25 ומגדלים את בנם עילי.
דפנה, ילידת 1974, גרה בתל אביב עד לבניית ביתה בהרחבה במושב ברח` הכפר 29.
המשק מעובד במטעים הכוללים מטע פסיפלורה, מטע פומלית ומטע שמוטי.
חסר רכיב