מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

רשף חנקה ושמעון – איילת ונחשון

רשף חנקה ושמעון
רח` הפרחים 46

ב-1950 נישאו ברשפון חנקה בן שפר ז"ל ושמעון רשף. חנקה חזרה למושב לאחר תקופת מה בקיבוץ בית קשת ושמעון שרת כקצין בחטיבה 7. עם נישואיהם גרו בבית האימון של משפחת בן שפר שהוכן לשם כך. לאחר שנולדה ביתם יעל קבלו אישור של מוסדות המושב וכל יתר המוסדות הרלבנטיים לחלק את חלקת שרה קלמנוביץ לשתי חלקות שוות, 16 א` ו-16 ב`, ולאחר חתימת חוזה חכירה בקק"ל וקבלת משכנתה באמצעות הצבא, הקימו את ביתם. הבית עבר עוד שניים שלושה שינויים עד שהגיע למצבו הנוכחי. מאוחר יותר דובר במושב על חלוקת פרדס ה-200 דונם. מאחר ששמעון התחיל לחשוב על פרישה משרות הקבע הוא ביקש לקבל חלקת פרדס. הוצע לחנקה ולשמעון לעבור לסטטוס של משק ולקבל השלמות, כולל פרדס, עד 28 דונם. הם קיבלו את ההצעה וחלקה 16 בי הפכה למשק 97. מאוחר יותר ומבלי ליידע את הנוגעים בדבר – החליטו מוסדות הכפר לצרף את חלקתה של שרה קלמנוביץ למשק והורידו למשק 3.5 דונם.
שמעון עיבד את הפרדס שנכלל במשקו ומסר בינתיים את יתר אדמותיו להנהלת המושב ולהחכרתם לחברים לפי ראות עיניהם.
לחנקה ושמעון נולדו שני ילדים –
יעל, שעזבה את המושב ונישאה מאוחר יותר לדני קינדלר ויחד עברתו את שמם לנועם.
נחשון שגדל וחי עד היום במשק.
לפני גיוסו לצבא עבד נחשון במשק של סבו, מאיר בן שפר. נחשון, בהשפעת סבו כנראה, דיבר כל הזמן על להיות חקלאי במשק. לא האמנו שכך יהיה, אולם לקראת שחרורו משרות חובה לא רצה לנסוע לחו"ל כמקובל, אלה ביקש מאבא שמעון להתפטר מעבודתו כמזכיר "צוות" – גמלאי צה"ל ואיגוד החיילים המשוחררים מהצבא הבריטי ולבנות יחד משק חקלאי. שמעון נענה ברצון לבקשה ויחד התחילו בעיבוד אדמות המשק, ירקות, חממות פרחים, נטיעת אפרסמון, החלפות זנים בהדרים, תפו"א, בוטנים וכדומה. עוד קודם לכן, מאחר שיעל הקימה את ביתה בבאר שבע ואח"כ בלהבים, חנקה ושמעון, בהסכמת יעל, מינו את נחשון כבנם הממשיך.
ב-1983 נחשון נישא לאיילת נוף, מפתח תקווה ויחד בנו את ביתם מהצד השני של בית הסבתא שרה.
חנקה נפטרה ב-1983, לאחר מחלה (שנמשכה כ-3.5 שנים). כשנה אח"כ חבר שמעון לשושנה טל, אלמנה מפ"ת שבאה לגור איתו ברשפון.
לנחשון ואילת רשף נולדו שלושה ילדים – אוהד (1984), נטע (1987) ועופרי(1993).
כיום המשק החקלאי מנוהל ע"י נחשון ושמעון ומבוסס על גידול פרחים לייצוא וכולל גם מטע של אפרסמון. איילת עוסקת מחוץ למושב במחקר ביו רפואי.
רשף אילת ונחשון
נחשון ידע כבר בצעירותו שברצונו לעסוק בחקלאות וכך אך טבעי היה שחנקה ושמעון החליטו שנחשון יהיה בן ממשיך במשק רשף.
נחשון נולד ב1956, גדל והתחנך ברשפון. לאחר שיחרורו משירות צבאי בצנחנים הגיש בקשה לקבל חזרה את אדמות המשק לפיתוח ענף הפרחים.
ב-1983 נישאו נחשון ואילת בחצר ההורים ברשפון כשעל אירוע החתונה נצחה חנקה בכישוריה המיוחדים בארגון ובעיצוב המושקע במיוחד של החצר בערב החתונה. לצערה העמוק של המשפחה, כ-4 חודשים אחר כך נפטרה חנקה ולא זכתה להכיר את נכדיה לעתיד או לראות את עמלו של נחשון והקמת המשק החקלאי.
משק רשף מתמחה עד היום בגידול פרחים לייצוא; הפרחים מיוצאים לבורסת הפרחים באלסמיר שבהולנד ומשם משווקים לכל העולם תחת שם מגדל "רשף".
בראשית הדרך היתה הגיפסנית ענף היצוא העיקרי, ובהמשך, הוחלפה בפרחי מלוי אחרים כדוגמת סולידגו, כף קנגורו, פלוקס, מורן ואגרטום. בנוסף לפרחים ישנו במשק גם מטע אפרסמון.
אילת נולדה בפתח תקווה ב- 1957 לשמוליק ורחל (ז"ל) נוף. לאחר שרות צבאי כמדריכת קשר למדה ביולוגיה ובמהלך לימודי התואר השני הכירה את נחשון, כאשר חברה ללימודים הכירה ביניהם. לאחר הנישואים ובשנים בהם גידלו את ילדיהם, נחשון עסק במשק, אילת עבדה באוניברסיטה ובמידת האפשר לקחה חלק בקטיף הפרחים. את לימודי הדוקטורט בתחום של נוירו-ביולוגיה סיימה בשנת 2000 וכיום עובדת בחברה ביוטכנולוגית בשם אפוסנס (Aposense) כחוקרת ומנהלת מחקרים קליניים.
לנחשון ואילת שלושה ילדים:
אוהד (1984) למד בבית הספר היסודי וחטיבה ברשפון- כפ"ש המשיך בתיכון ה"יובל" בהרצליה והיה חניך ומדריך בצופי שבט ני"ר. סיים שרות קרבי בצנחנים מעט לפני פרוץ מלחמת לבנון השניה והשתתף במלחמה במסגרת חטיבת המילואים. בתום המלחמה חזר לשנת קבע כקצין הניהול של היחידה ובסוף אותה שנה יצא לדרום אמריקה לתקופה של כמעט שנה. עם חזרתו ארצה, החל לימודי הנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב ולאחר שנה עבר לבאר שבע בשל האופי המיוחד של הלימודים בעיר הדרומית.
נטע (1987) למדה בבית הספר היסודי וחטיבה ברשפון- כפ"ש המשיכה בתיכון ה"יובל" בהרצליה והיתה חניכה ומדריכה בשבט ני"ר. התנדבה לשנת שירות בעמותת "אחריי!" במסגרתה גרה בשכונה ` בבאר שבע תוך עזרה לקהילה (פעילות עם ילדים וזקנים) והכנה לצבא של קבוצות נוער בשכונות באר שבע. בצבא, שירתה כמדריכת חי"ר (רתק) בבסיס הדרכה בירוחם.
עופרי (1993), למד בבית הספר היסודי ברשפון- כפ"ש והיה בשנתון הראשון שעבר לחטיבת ביניים בשפיים עם סגירת החטיבה ברשפון בשנת 2006 . המשיך בתיכון חוף השרון בשפיים והיה חניך וכעת מדריך וראשג"ד בשבט ני"ר.
חסר רכיב