חסר רכיב

ברגהולד צבי

ברגהולד צבי
-
-
ברגהולד צבי 1985 – 1913
על צבי ניתן לאמור כי נקטף בדמי ימיו. שכן נלקח מאתנו במפתיע ופתאום והותיר את כולנו המומים. לא כך חשבנו שילך מאתנו שכן הוא לא תיאר לעצמו סיום דרמטי שכזה. תכניותיו האחרונות היו לפחות לעוד מספר שנים ארוכות, אך כנראה שלא כך הם החיים.
צבי עשה דרך ארוכה מאד, קשה ומיוסרת, מגרמניה הנאצית בשנות השלושים דאז, דרך מושב כפר ידידיה, רמת גן, ותל אביב, ולמושב רשפון הגיע עם תום מלחמת השחרור. שירותו הצבאי החל עוד בתקופת המנדט הבריטי, כאשר היה גפיר ולאחר מכן חייל ולוחם בגדוד פלמ״ח.
ברשפון החל כעובד-ציבור בצרכנייה, מיומו הראשון בכפר, ועד למועד צאתו לגמלאות. היה אדם צנוע מאד, נעים הליכות וחביב. אדם שידע לחיות בכבוד עם כולם וכולם אהבו אותו שכן אישיותו המיוחדת הקרינה נחת ונוחות.
תרומתו כחבר מושב בחברה ובציבור היתה חיובית מאד. עזר הרבה מאד לאנשים. צבי האיש היה בעל כושר התמדה בלתי רגיל, בכל השטחים, בעל השכלה מאד רחבה. תחביבו העיקרי היה קריאת ספרים בכל תחומי החיים. מוסיקה אהב מאד לשמוע וידע הרבה על מוסיקה.
כאיש משפחה היה בעל מסור ומופת לאחרים. כאבא וסבא לנכדים, היה יוצא מהכלל בגישתו הפשטנית החברמנית והעניינית לכל דבר. הנכדים העריצו, אהבו וכיבדו אותו מאד שכן זה היה סבא שידע את הכל. אפשר היה לשאול אותו כל דבר והתשובה היתה תמיד נכונה.
למבוגרים הוא עזר מאד. בהתייעצויות רציניות איתו, ניתח דברים בהגיון, בשיקול דעת ובפשטות. נתן לנו בד״כ בטחון, צורת חשיבה שונה ומקורית יותר. שעות ארוכות היה מקדיש לנכדים במשחקים, בשיחות, קריאת סיפורים וספרים, טיולים של שעות ארוכות עם הרבה אויר של ערכים.
כן, זה לא היה סתם איש מן השורה, אישיותו ותכונותיו המיוחדות כאדם נאמן מסור בעל מצפון, חבר טוב, בעל ערכים "בן אדם במלוא מובן המלה".
עם פטירתה של רעייתו היקרה גרטרוד, לא ידע מנוח. ניסה בכל מיני דרכים להדחיק הצידה את הזיכרונות שכן זו היתה תקופת נצח של חיים משותפים, שנותקו בצורה מאד קשה. אך כנראה שהצער היה כבד מנשוא.
נזכור אותו כשהוא מהלך בשדות המושב, תמיד בלוויית כלבו, בצעידתו שכל כולה אומרת יושר הגינות, קפדנות, צניעות ומסירות. כזה היה האיש צבי ברגהולד.

חתנו עמי גינת

חסר רכיב