חסר רכיב

בריינר ברוריה

בריינר ברוריה
-
-
בריינר ברוריה 
2012 – 1921

ברוריה (בורי) פישר נולדה בשנת 1921 בעיר נוביסד שבסרביה. 
כשמלאו לה 18 פרצה מלחמת העולם השניה. את התקופה הנוראית הזאת היא עברה יחד עם אחותה איבי, אבל הן איבדו את הוריהן ואת אחיהן. 
כשחזרה ברוריה לאחר המלחמה לעיר הולדתה, היא הכירה את יצחק בריינר, שהתאלמן בזמן המלחמה. הם התחתנו ובשנת 1947 נולדה הבת שושנה.
בשנת 1948 ברוריה ויצחק הצטרפו לקבוצת משפחות יהודיות בני גילם שהתארגנו לעליה לארץ כקבוצה מגובשת. הקבוצה הפליגה בדצמבר 1948 באנייה "קפלוס". מהאנייה הגיעה כל הקבוצה למעברת באר יעקב, ולשם באו נציגים מכמה ישובים עם הצעות להתיישבות, הקבוצה החליטה להתיישב ברשפון.
עם ההגעה לרשפון, בשנת 1949, שוכנו המשפחות בבית "עבד". משם יצאו כולם לעבוד, כאשר חלק מהנשים שמרו בתורנות על הילדים, ושאר הנשים הלכו לעבוד.
לאחר מכן קיבלו זכות לבנות צריפים ששימשו למגוריהם, כמובן בלי חשמל בשנים הראשונות, התאורה היתה עם עששיות, הבישול היה על פתיליות והקירור בארגז עם בלוקים של קרח. בחורף היה קר ודלפו מים, בקיץ היה חם ולא היה אמצעי קירור, העכברים הסתובבו חופשי, אבל כולם שרדו ושמחו בחלקם. הציונות היתה בדמם של כולם.
בשנת 1953 נולד הבן ראובן.
העבודה בחקלאות היתה חדשה לכולם אבל העולים החדשים השתלבו יפה עם העבודה הקשה.
לאחר שיצחק נפטר בשנת 1994, המשיכה ברוריה את חייה במושב לצד הבן ראובן ומשפחתו, וגם המשיכה להשתתף במועדון ובפעילויות אחרות עם חבריה תושבי רשפון.
בתחילת שנת 2012 נמכר משק בריינר, וברוריה עברה עם ראובן ומשפחתו למשק שהם רכשו בכפר מונאש.
שם, ב-29/7/2012, ברוריה נפטרה והיא בת 90.
נקברה ברשפון, ליד יצחק. 

חסר רכיב