חסר רכיב

ברנר יהודית

ברנר יהודית
-
-
ברנר יהודית
1994 - 1922

יהודית נולדה ברחובות לפנחס ומרים קפרא שעלו מתימן בשנת 1909.
היו לה 4 אחים ואחיות: אבשלום, שאול, אהובה, ואסתר.
אביה היה מוותיקי ומקימי שכונת שעריים ברחובות. הוא היה מראשי העדה התימנית בארץ ונציגם במוסדות הנבחרים ובהסתדרות.
כשסיימה יהודית את לימודיה ברחובות עברה ללמוד את מקצוע הסיעוד בצפת. זה היה עדיין בתקופת המנדט הבריטי. לאחר לימודיה נשלחה ע"י הג'וינט לעדן שבתימן לעזור לפליטים יהודים שהיו מועמדים לעלות ארצה אך היו במצב בריאותי ירוד מאד. היא טפלה בהם במסירות רבה.
יהודית הכירה את ראובן ברנר כשנפגשו בחופשה בשבי ציון שליד נהריה. הם נשאו בשנת 1947 ומיד לאחר מכן נולדו להם 3 ילדים. 
לאחר הלידה האחרונה בשנת 1952 התגלה גידול שפיר בראשה. היא עברה ניתוח להוצאת הגידול ובמהלך השנים עברה עוד 2 ניתוחים בראש. כתוצאה מהניתוח היא נשארה עם שיתוק של עצב הפנים וסבלה רבות מכאבי ראש. 
למרות הקשיים שלה יהודית היתה עקרת בית למופת. אהבה סדר וניקיון והצטיינה בבישול ואפיה. היתה אם מסורה וטיפחה את הבית והגינה. בנוסף לכך היא טיפלה גם בתפעול לול המטילות שהיה בחצר. היא חיה ליד הורי ראובן ושמרה על יחסים טובים והדוקים עם כל המשפחה. למרות שבאה מבית תימני למדה מחמותה מרים ברנר להכין את המאכלים מעדות אשכנז ואפילו יידיש למדה לדבר.
יהודית היתה קשורה מאד לנכדים והתעקשה לטפל בהם למרות הקשיים שלה. היא נטלה חלק גדול בגידולם. כתוצאה מהקשיים שלה היא נמנעה לצאת לעיתים קרובות מחוץ לביתה אך היו לה חברות רבות גם מקרב תושבי רשפון וגם מחוצה לה.
היא היתה קפדנית בחינוך הילדים ודאגה להעשיר את העולם הרוחני והתרבותי שלנו. כילדים הלכנו לכל המופעים וההצגות שהיו באזור, בעיקר באמפיתאטרון בשפיים אך גם בתל אביב.
בשנת 1994 היא עברה ניתוח ראש בחו"ל להוצאת גידול וממנו לא החלימה ונפטרה לאחר מספר ימים.

חסר רכיב