חסר רכיב

גרין בנימין

גרין בנימין
-
-
גרין בנימין
1977 - 1906

בנימין גרין נולד ביוגוסלביה ב-1906. הצטרף למושבנו בשנת 1949 עם קבוצת העולים מיוגוסלביה. ככל חברי הקבוצה הזו - גם בנימין היה במלוא מרצו וחריצותו. במקצועו נגר, אך מתמצא ובעל יכולת להשתלב בכל מציאות חדשה. 
חשתי תמיד בשקט הנפשי שבו במגעו עם בני-אדם בהקשבה שלו וברצון הטוב. עניו היה בנימין ולא נמשח לגדולות. רוח שקטה השרה גם על משפחתו החביבה.
חברנו בנימין גרין היה בר-אוריין. כבן רב, ידע פרק ביהדות והיה מבאי בית הכנסת הקבועים שלנו ברשפון. יושב היה לו במקומו הקבוע ומבלי לבזבז כמעט אף רגע לשיחת-חולין, היה חוזר על פרשת השבוע בניגון המסורתי הנעים ועל פי הטעמים המדויקים. הזכיר לי תמיד את העבר הרחוק שבו חייתי בנעורי. בכל דבר שעסק חברנו המנוח, הצטיין ביחס רציני ואמיתי למעשה, ללא כל זיוף וצביעות.
בעבודתו במקצוע הנגרות לפני שנים רבות, קרתה לו תאונה ומני אז לא יכול היה לשוב למלוא יכולתו הפיזית, אך לא שמעת ממנו אף פעם תלונה ובכי על מצבו. קיבל הכל בשקט נפשי הראוי להוקרתנו והתנחם בטוב, בנחת-רוח שהעניקה לו המשפחה הצעירה עם הדור הצעיר של הנכדים החביבים.
עד היום האחרון לא חדל מפעילות-מה, למרות מצב הבריאות שהלך והתערער יותר ויותר. ללא הטרדה יתרה שכב לישון בערב האחרון ונרדם לנצח. כך סיים את פרשת חייו בענווה, כפי שרגיל היה לחיות חיים אלו.
דמותו המיוחדת של בנימין תעמוד לנגד עינינו ונזכור אותה בהוקרה וברגשי כבוד הראויים.

א. ליסוד

חסר רכיב