חסר רכיב

הולץ זאב

הולץ זאב
-
-
הולץ זאב
2003 - 1919 

זאב נולד בעיר ברלין, גרמניה, ילד רביעי ובן הזקונים למשפחה ברלינאית. אביו היה חייט ואמו תופרת, ביחד פתחו חנות לכובעים, לנשים וגברים. זאב למד בביה"ס בברלין, אך בשנת 1936, לאור האנטישמיות שהלכה והתגברה, החליטו ההורים להוציא את זאב מהבית וצרפו אותו לעליית הנוער היהודי, שמטרתה הייתה עליה לארץ ישראל. 
זאב נשלח לקיבוץ אשדות-יעקב ועבד ברפת הקיבוץ. באשדות-יעקב הכיר את אשתו לעתיד בתיה וביחד הם השתתפו בהקמת קיבוץ גשר. בגשר הם נישאו ועבדו בעבודות שונות של הקיבוץ. זאב גם היה שחיין מצטיין ושימש כמציל בירדן. בקיבוץ גשר נולדה בתם הבכורה נגה שהייתה הבת הראשונה בקיבוץ. 
לאחר כשנה קיבל זאב הצעה לנהל את הרפת של מושב גת-רימון. המשפחה עברה איתו, ושם נולד הבן אמנון. בהמשך עברו לגור במושב בית הלל, שם נולדה הבת תמר.
בשנת 1953 עברו למושב רשפון עם קבוצת חברים, ורכשו משק חקלאי. במשק הייתה להם רפת קטנה, לול תרנגולות וגידלו ירקות. כהשלמת הכנסה עבד זאב מחוץ לרשפון עם אחיו בהקמת גינות נוי, ועם השנים זאב פיתח את עסקי הגינון והפך אותו למקור פרנסה למשפחתו. בהמשך זאב צירף את בנו אמנון כשותף לעסק שהלך וגדל. העסק קיים עד היום והנכד עמרי משמר ומפתח אותו. 
ברשפון נולד ילדם הרביעי ערן.
זאב אהב מאוד את הטבע והיה מרבה לצלם, שניים מאחיו גרו בארה"ב והוריו ואחיו השלישי גרו בוונצואלה. אח זה היה לימים שר הבריאות של וונצואלה.
זאב ובתיה אהבו מאוד לטייל בעולם והיו מרבים לטייל במזרח הרחוק, אירופה וכמובן ביקרו הרבה פעמים את בני משפחתו באמריקה.
בגיל 65 זאב יצא לפנסיה מהעסק שהקים והוריש אותו לבנו. מאז ועד ימיו האחרונים היה יושב בחדר מלאכה שבנה לו במשק ומכין בובות מברזל לקישוט קירות. עד היום אפשר לראות את יצירותיו תלויות על בתי רשפון. 
זאב היה איש שמח בחלקו, אהב מאוד את משפחתו, עזר ותמך בקרוביו.
תמיד נזכור את חיוכו המדבק ואת שמחת החיים הגדולה שהעביר לכולנו. 
במשק גרים הבן הממשיך אמנון ואשתו מרים.
שבט הולץ מונה היום 14 נכדים ו-28 נינים...

חסר רכיב