מושב רשפון
מושב רשפון
חסר רכיב

פופר מרים ויהודה – קינן מאיה ושמואל

משק מאיה (פופר) ושמואל קינן
משק מס` 73, רח` השקד 22

הורי מרים ויהודה פופר ז"ל אחותי ורה ואנוכי (מאיה קינן) עלינו לישראל בדצמבר 1948 מיגוסלביה. לאחר כמה חודשים במחנה עולים בבאר יעקב הגענו לרשפון, התגוררנו במשך כשנה במחסן אצל משפחת ברנצבורג (להבי) בארסוף. עם הקמת הצריפים השוודים ברחוב השקד והדפנה עברנו להתגורר כאן ונקראנו שכונת היגוסלבים. לצריפים היו שירותים, אך לא היה מטבח והליפט [ארגז עץ גדול] שבו הבאנו את החפצים מחו"ל שימש כמטבח.
מרים ויהודה הורי התחילו לעבוד בחקלאות קיבלו כמה תרנגולות, עגל וחצי פרדה שהיתה בשותפות עם השכנים. לאחר כמה שנים קיבלנו פרדה חדשה אשר זכינו בה בהגרלה, ושלא נדע, איזו פרדה משוגעת היא היתה. החיים היו מאוד קשים ואבי, שחקלאות לא היתה הצד החזק שלו, למד באולפן ומצא עבודה כמנהל חשבונות בתל אביב. אמי עבדה במשקנו בלול עופות ושנים רבות היתה מנקה אחר הצהריים את הצרכניה, כדי להוסיף להכנסת המשפחה.
מרים אמי נפטרה בשנת 1979 ויהודה אבי נפטר בשנת 1981.
ורה אחותי ילידת 1936 נישאה וחיה עם בעלה, ילדיה ונכדיה בטורונטו קנדה.
אני ילידת 1946 נישאתי לשמואל קינן ובשנת 1965 בנינו את ביתנו במקום ונשארנו במשק. בשנת 1979 העבירו לנו הורי את המשק . כאשר העבירו לנו הורי את המשק נסענו לסוכנות ברחובות כדי לחתום על ההעברה, חתמנו גם על 200 תרנגולות, עגל, חצי מחרשה, חצי רתמה וחצי פרדה.
שמואל (קוצי) בעלי עובד כל השנים בבטחון ואני נשארתי לעבוד במשק, שכלל לול עופות גדול להטלה מכוורת ומטעים עד שחיסלנו הכל.
בשנת 1966 נולד בננו הבכור יאיר שנשוי למיכל והורים לנעם ודניאל.
בשנת 1969 נולדה בתנו ליאת שנישאה לגיא כהן בן המושב והורים לאלה ואור.
שני הזוגות גרים במשק.
בשנת 1975 נולדה בתנו מיכל שמתגוררת ברעננה.
אנו מאוד גאים שנכדינו הם דור רביעי במושב רשפון
חסר רכיב